Thursday, July 5, 2012

KELIRU..:(

Assalamualaikum..
Tajuk yang ringkas untuk hari ini dan jugak minggu ini.

Hari ini genaplah sudah 35 hari period aku tak datang.Aku sangat keliru dengan situasi sekarang ni.Masa aku p hospital bulan lepas aku ada tanya doktor kalau aku tak mai period dalam masa seminggu macam mana..Doktor suruh aku makan ubat turun darah.Tujuannya supaya aku dapat on clomid dan juga buat rawatan selanjutnya.

Sebelum aku makan ubat turun period yang diberi nama medroxyprogesterone aku cek upt dulu.Manalah tahu ada rezeki..tapi setelah dua kali aku buat hanya satu line je yang naik aku tekad makan ubat tu.

Sejak aku makan ubat tu perut aku rasa berangin semacam ja.Lepas tu rasa cekang sangat kat bahagian bawah perut.Maybe period nak turun kot.Tapi sampai hari ini x de apa yang turun..Aku nak taulah sapa2 pernah makan ubat ni??berapa hari period akan turun dan kalaula ada janin tapi kite makan ubat ni kemungkinan tak janin kita akan gugur??

Aduss diriku sungguh keliru..Ya Allah bantulah hambamu ini..

Catatan pendek untuk hari ini..

5 comments:

sue said...

kawan sy pun test 1 line jugak..tp bila g ngurut..tukang urut tu kate dh 3 bulan..bila cek doc mmg btol ade

umiRdam said...

tak tahu sama ketak ngan ubat sy pernah makan..masa tu saya dah ada 2 org anak..sy ada check guna pregnant test 3,4 kali jugakla,tp x double line siap scan lg memang masa tu doc ckp tak ngandung cuma rahim nampak cam bengkak,mungkin bengkak sebab nak ada lahkan..pastu doc nak confirm ,dia suh mkn ubat pelawas haid,kalau tak turun lam masa 2minggu(agaknya,x brapa igt)dia suh saya dtg scan nak confirm ngandung ke tak.masa bg ubattu,dia dah kata,kalau x dtg gak,mungkin 'adalah'

E'in said...

cube pergi urut kak..

sutra qaseh said...

Salam.. sy mkn jgk.. nk bgtau..mslh saya sama mcm awk.. dh smgu xperiod pun lps mkn medroxyprogestrone..runsing la.. nk cek upt tkt frust lg..

Sue Ni said...

saya jenis kena mkn ubt bru trun haid...lani dh kawen x makan la...takot ada baby...sy dh lewat period dekat 3 minggu...p scan test urin suma -ve..lani makan ubat jalan haid,,,tapi x trun lagi dah 3 hari tunggu...apa kesan ubat jalan haid pada janin?