Sunday, May 13, 2012

USAHA IKHTIAR UNTUK MENDAPAT ANAK.



Assalamualaikum..
Hari ni hujan dari semalam..best gila tidoq..dahla tidoq sorang2 x dak sapa kacau..en suami keja shif malam..hehe..
pagi ni bangun malas nak p kerja..nasibla mandi ayaq panas.kalau sejuk rasa cuci mata macam p ramlee saja.

Seperti yang semua sedia maklum aku dalam proses nak dapatkan anak..Selepas 3 tahun berkahwin aku dan suami masih belum diberi rezeki untuk mendapat cahaya mata.Awal tahun haritu aku dan en suami tekad nak p hospital untuk buat cek up.tapi sebelum tu aku pergi ke klinik pakar puteri dan suruh doktor buat surat ke hospital.Rasanya lagi cepat kot.

Dan pada tarikh yang diberi aku pun menghantar laporan dari klinik swasta tersebut ke hospital.Kemudian diberinya aku dan suami proses2 yang perlu aku buat.Nak tahu proses apa??

1- Ambik darah di BP Lab pada hari ke 2-5 period.maksudnya antara hari kedua hingga kelima period..bukan hari2.yang ni diberi nama proses FSH/LH.

2-Buat hcg selepas dua minggu period.Ini kata bidan hospital tu.tapi bila aku p hari ke 15 doktor di PMC suruh aku datang hari ke 10 Next Period..Adoi delay lagi..

3-Ambik darah hari ke 21 period.Iaitu cek progestron dalam badan kita.Semalam baru aku ambik.

Ok semua yang di atas adalah untuk kita ye..untuk kaum hawa.Lelaki hanya satu saja iaitu :

1-Suami hanya hantar SFA di BP Lab untuk dikaji.

Emm rasanya semua da settle..tinggal hcg saja..tunggulah period hari pertama rasanya hari sabtu ni kot.Doa2la x payah mai..aku pun tak takut sangat nak buat hcg tu..hehehe..

23 mei ni aku kena p hantaq semua result ke hospital.Memandangkan result hcg masih x dak jadi aku hantaq yang mana ada saja.So masih x lengkap lagila keputusan aku nanti.Ya Allah bagilah  aku dan en suami tidak ada apa2 penyakit yang memudaratkan.

4 comments:

pnsusu said...

amin...

Insyaallah dear,,,sama2 kita usaha n berdoa ya

AYU ALUDRA said...

yu .. tak try di peneng hospital lam wah ee..

rAtu saLju™ said...

salam dear..
boley try usha belog sy..

@ artikel ni http://hatikusuriakemboja.blogspot.com/2012/04/sudahkah-anda-mencuba-petua-hamil-ini.html

salam kenal :)

suriani ismaill said...

USAHA TANGGA JAYA DEAR