Thursday, December 22, 2011

HASIL DARI TENGOK SEMANIS KURMA TADI.BAHAGIAKAH TANPA ZURIAT.SHARING IS CARING.

Assalamualaikum..
Emm tadi korang tengok tak Semanis Kurma??Tajuknya bagi aku sangat menarik.Bahagiakah Tanpa Zuriat.Telinga dengar jari menaip petua2 yang diberi oleh ustazah dan ustaz.Aku teruja sangat nak dengar.2012 bermakna dah 3 tahun kami berkahwin.Aku tahu masih ramai lagi yang berkahwin tak de anak.Masih ramai lagi yang kawen lama dari aku tapi x de anak.Aku tahu semua tu.Hati manusia lain2.

Ok berbalik pada Semanis Kurma..banyak tips yang aku salin dan ada juga tak sempat nak salin.uwaaa..aku paling suka bila ustazah siti nor bahyah sampaikan sajak arab.begitu mendalam maksudnya.


Emm kat bawah ni adalah sikit yang sempat aku catat..Kalau salah bagitahu ek.

Rajinlah membaca ayat2 seperti berikut :

Surah al imran ayat 38
Surah maryam ayat 4-6

Syarat Mengambil anak angkat:
Diambil sebelum 2 tahun
Baby perlu menyusu ibu angkat 5 kali kenyang
Masalah bin.haram binkan anak angkat kpd ayah angkat
Dgn nasihat doctor boleh cari ubat diharuskan utk keluarkan susu
Sekiranya anak angkat lelaki diberi menyusu kpd kakak belah perempuan
Sekiranya anak lelaki bg menyusu kakak belah lelaki

Tips :
Rajin minum air suam dgn madu lebah asli
Doa nabi zakaria
Rajin membaca surah al waqiah
Surah al mulk selepas maghrib
Banyakkan bersedekah kpd bayi2 yg baru lahir.

Doa:
1-Surah al anbiyaa ayat 89
2-Surah Mariam –Ayat 5
3-Surah Al saffat –Ayat 100
4-Surah Mariam – Ayat 10

Oklah..Insyaallah suatu hari nanti kita akan mendapat apa yang diinginkan.Banyakkan Istiqfar salah satu cara untuk mendapatkan zuriat.Ingatlah DOA adalah ubat paling mujarab untuk memperoleh sesuatu perkara.

Semoga Allah SWT memberi sinar kebahagiaan kepada aku dan suami serta rakan2 yang lain.Insyaallah.

7 comments:

aisha said...

Honda Odyssey AC Compressor
I wanted to thank you for this great post!! I enjoyed every little bit of it, I have you bookmarked and waiting for all the new stuff you post.

zOeY zAu YaH said...

sabar,usaha dan terus berdoa..setiap org pasti ada rezeki cuma lambat atau cpt saja..=)

||aLeaSaRa|| said...

slm sggh kat sini ye sis!insya Allah ada rezeki sis dan suami utk menimang cahaya mata :)

kite mmg sentiasa update ttg semanis kurma kat blog.bila ada masa sgghlah ye :)

lynna said...

kita senasib nampaknya.3tahun kawin blm ada anak.. nsb suami memahami dan keluarga bg sokongan..

missNick said...

sabar ye insya Allah akan ada rezeki....Allah dh tentukan yang terbaik untuk kita....my sis pun after 8 tahun kawin baru dapat anak....

semoga segalanya dipermudahkan...Amin :)

zaren said...

salam..hye ayucinta..slm kenal...
thanks krn bkongsi, aritu nk tgk semaniskurma nie, tlupa pulak,,,
kita senasig ogos 2012 nnt genap 3taun sy bkawen, smpi skrg maseh blom ade rzeki...
sama2 kita bdoa, moga Allah berikan kita zuriat..InsyaAllah rezeki dr Allah pasti ada... =)

cayunk sya said...

salam ayucinta..kta senasib yer ayu.sy pun dh masuk thn ke-3 dh thn ni.byk dugaan kna hadapi disbbkn xder anak.sama2 lah kta berdoa semoga Allah makbulkn doa kta utk mnjadi seorg ibu..