Friday, October 28, 2011

CARA MENGENALI PERNIAGAAN YANG MENGGUNAKAN PELARIS.

Assalamualaikum..dikesempatan ini aku nak share satu benda dengan korang iaitu nak tau sesuatu restoran tu guna pelaris ke tidak..Actually zaman sekarang ni ramai yang tak percaya dengan pelaris2 ni..tapi kita kenala beringat bahawa semua manusia kat dunia ni ada sifat dan sikap cemburu..Jadi kite kenala berhati2...Ditambah pulak kalau kita berniaga tak kiralah berniaga ape sekalipun..Pasti ada yang cemburu dengan kita..So untuk melariskan produk perniagaan mereka,mereka menggunakan pelaris..
So jom kita ambil tips dibawah untuk mengetahui sesuatu kedai tersebut guna pelaris atau tidak..
CARA MENGENALI PERNIAGAAN YANG MENGGUNAKAN PELARIS Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he..he.. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar) Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut. Beberapa cara di bawah bolehlah diamalkan untuk mengelak sihir :- 1) Al-Fatihah. 2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari. Ia berdasarkan hadith : قال لي رسول الله صلى الله عليه وسلم : إقراء قل هو الله أحد , والمعوذتين , حين تمسي و حين تصبح , ثلاث مرات تكفيك من كل شيء ( رواه أبو داود والترمذي ) Ertinya : Baginda S.A.W telah berkata kepadaku : “Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad” (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu.( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 ) At-Tirmidzi : Hasan Sohih, An-Nawawi : Sohih

7 comments:

Cik Syeeda Sobbihi said...

Wahhh. Bagus tips ni. Tq 4 sharing.

Aisy Nasiha said...

Tmbh ilmu baru ni...

siti zakiah hasan said...

Terima kasih sbb share! Mmg ptut dibuat agar kita berwaspada & terlindung dari angkara jin & syaitan nih.

Cik tikah said...

oh, macam tuh ke. tq sebab share :)

NZ Diaz said...

kalau setakat kena angin kat muka ok. kalau dia cari kita kat rumah? kita jadi makanan. haha gurau je

tips yang baik! :D

Sunah Sakura said...

alhamdulillah....thanks for sharing~

ayucinta said...

welcome..:)