Thursday, September 29, 2011

HOW TO WEAR A HIJAB LIKE DIAN PELANGI..JOM TENGOK!

Assalamualaikum..
Fenomena gadis2 yang memakai tudung kembali menjadi ikutan.Selepas yuna,maria elena dan hana tajima kini fenomena dian pelangi pulak yang muncul.Kepada korang yang suka ikut trend dorang ni mesti nak ikut style dian pulak.Style dian ni tak susah sangat.Hanya mengguna scarf 4 segi u allz..Lepas ni ramai pulak yang jual scarf 4 segi termasukla aku.hehe..yela..nak jual sesuatu barang tu pun kena tengok pada trend jugak.Kalau dulu tudung bawal jadi trend,kemudian shawls printed,shawls sateen,pashmina dan kini kembali pada scarf 4 segi.
Okla..kepada yang nak pakai scarf 4 segi ni korang juga boleh bergaya tau..jom tengok dian pelangi ajar korang cara nak pakai scarf macam dia.
1. what you need: a headscarf, a head-fitted inner for headscarf, a pendant-pin, and a needle
2. fold the headscarf and wear it as usual. don't forget to wear the head-fitted inner before
3. pull the left side to the right side, close to the inner
4. pin it
5. and it will be look like this
6. pull the rest to the back side
7. and pin it to the inner, avoiding the visible neck and hair
8. and for the right side, just let it flow
9. or you can put it on the left side to make it more neat Selamat mencuba...
Nantikan aku update scarf 4 segi untuk korang bergaya seperti dian ya.
ikhsan dari blog dian.

5 comments:

Inspirasi Raja Sehari said...

memang senag nak pkai..saya da cube,tapi saya tambahkan aksesori pin di bhagian sebelh udung yg terjurai untk menampkan lagi elegan..perlu ada keyakinan untk mncuba sesuatu yg baru...tq kak ayu,share..

ayucinta said...

selamt mencuba irs..:)

~AmiZa_Collection~ said...

cantik, nie tudung segi 4 tepat ea sis..

ayucinta said...

aa..scarf 4 segi..

Anonymous said...

xde tutorial pkai camni ke??
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151365035085252&set=a.10150234513560252.479719.409532850251&type=1&theater