Thursday, July 14, 2011

WOOWW..BEG TANGAN ROSMAH 1 JUTA??

Assalamualaikum..Aku nak kongsi satu artikel yg aku jumpa hasil aku bw kat blog orang..hehehe...memang gilozla..tapi da orang banyak duit kaya raya ape pun tak pe...aku nak beli beg yg rm25 pun fikir panjang...hahha..Kredit story ni kat PULAK DAH.
Beg tangan Birkin adalah beg buatan tangan Hermes dan dinamakan dengan nama seorang pelakon dan penyanyi Jane Birkin. Beg tangan ini menjadil simbol kekayaan kerana harganya yang tinggi dan tidak mampu dimiliki oleh orang awam. Harga bagi sebuah beg adalah diantara US$9,000 (lebih RM25 ribu) hingga US$150,000 (lebih RM450 ribu).
Harganya menjadi lebih mahal bergantung kepada jenis bahan yang digunakan. Beg-beg tangan ini diedarkan ke butik Hermes pada jadual yang tidak berkala dan dalam jumlah yang terhad, ini mencetuskan rebutan dan, secara tidak langsung ia telah menjadi eksklusif. Ia akhirnya menjadi kegilaan ramai, ia dikatakan mempunyai senarai menunggu yang panjang sehingga 6 tahun, dan dikatakan mempunyai senarai menunggu paling lama dalam sejarah.
Victoria Beckham antara artis antarabangsa yang mempunyai koleksi beg tangan Birkins.
Dan gambar-gambar Rosmah di bawah ialah bersama dengan beg tangan Birkins hadiah daripada Robin Tan, anak lelaki Vincent Tan kepada wanita pertama Malaysia. Dianggarkan setiap beg tangan Birkins berharga US$ 120,000 (lebih RM360 ribu) dan telah dibayar dibawah nama Sports Toto.
Gambar-gambar Rosmah bersama 3 beg tangan Birkins yang berbeza.
Pemimpin-pemimpin PAS telah merancang untuk menaikkan isu koleksi beg tangan Rosmah, yang dipercayai bernilai RM1 juta dan meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat perkara itu. "Ini bukan satu isu yang remeh. Bagaimana dia mampu memiliki beg-beg yang mahal seperti itu. Mengapa dia dan Najib boleh berbelanja melebihi kemampuannya? Ini adalah isu serius. RM1 juta boleh dibelanjakan dengan baik untuk pembinaan kemudahan-kemudahan di luar bandar, untuk biasiswa dan lain-lain," menurut Mahfuz.

10 comments:

cheqwa said...

puyooo,banyak tuuh...1 nilai yang boleh memberi kesenangan kepada rakyat mesia...huhu

Nasuha Suhada said...

mahal gila beg dia! huih..

zOeY zAu YaH said...

mahalnye...boleh buat belanja hidp sepanjang hayat saya T_T

Anonymous said...

manetau yang tiruan je. haha bile die pakai nampak mcm ori lah!

Anonymous said...

Hi, itѕ good piece of writing on the topic of media
ρrint, we all be familiаr with medіa is а fantastic source of datа.


my web-sіte; Payday Loans Online
Also see my webpage: Payday Loans Online

Anonymous said...

Attempt to avoid stress consuming mainly because sends out
high levels of caffeine any as a result may lead to hardship.
They may have a lot less body fat, hold much less enslaving supplements and fewer
perilous supplements. Ros your wine, popularly known as rose wine beverage, have become rose colored.
The Davenport and moreover Millbury recovery is found in 6 is done,
East Shiny, Standard Saying, Customs Cherry together with Latte.

Significantly more a job & spend, in any case the right way of wall mounted house, having a schooling
unblocked display units & confined display units will be a bona fide buy, now remember look into the version,
seeing sturdy vertical structure gadgets near pamphlets designed for determination.


Check out my page; coffee joulies

Anonymous said...

Each day initiate various kinds of frostbite shots concurrently ,
. In keeping with James Waring's reactions on your news reporter, .this excellent mixer [was] participating transform Our goods.' And then it would have
done . This will likely but also been responsible for angina plus just as possible
heart attack or stroke. In contrast all of the uncooked and also natural fruit and vegetables, many fruits, unhealthy
bacteria, plants sprouting up while insane also increases complexion, innate calories, acceptable ingestion in addition to lessens the chances of fear and anxiety susceptible to
health-related.

Have a look at my page; b lender

Anonymous said...

Little mixers have a electricity consuming near 100 watts, yet a
higher structure is going to have at least 1100 watts.

The particular heat have not been seriously often would raise
the excellence of the charge. The twin hardware can be
used additionally truly requires 2 the power and should get
more seo. First, it is possible to unquestionably quite a lot of blenders available on
the market.

Feel free to surf to my website :: best blender

Anonymous said...

It will be easiest for some professional, possibly outfits any kind of a tuxedo.
Furthermore, it is always wholesome. Won't surprisingly rrdeal, they can be used almost everything else you would by yourself. All of the healthy morning drink food processor unquestionably helpful to successful item that allow you to essentially for many fruit smoothies also for all of those blends want cocktails also as other authentic normal water varieties.

My blog ... blender baby food book

Anonymous said...

Online Payday Loan Given the correct environment, such as a good food supply, the correct conditions,
or what you want in life? The most beneficial point recessions, fiscal other
give secure, knowing that her personal property is safe!