Wednesday, July 6, 2011

CERITA PASAL RUMAH PART 3 : MASTERBEDROOM BERTUKAR SUDA.

Assalamualaikum..
Yess hari ni aku happy sangat sebab semalam api dan air dah masuk..Bestnye tak sabar nak pindah hari jumaat ni..tapikan..tapikan air kat rumah aku keluar sikit je..adoi.kenapakah ye?adakah tekanan kat kawasan tu rendah ataupun air tak turun lagi sebab baru pasang..tak faham aku..Kesian pokok-pokok dan rumput2 ku..huhu..tak kena air..mati nanti..sian die..:(
Berbalik pada citer asal aku..actually aku cat rumah ni da lama..Masa cuti Israk Mikr
aj hari rabu lepas..Semangat aku dan en suami bangun awal pagi pi rumah kami dan cat..Aduss ku ingatkan senang rupanye hohoho..penat jugak ye..baru cat bilik yang kecik tu..belum cat ruang tamu lagi..So aku ambik keputusan nak cat bilik je..Kalau en suami ada hajat nak cat ruang tamu ke ape ke aku syorkan suruh upah orang..haha..1 hari cat..kalau bagi kat profesional rasa 1/2 hari je.ekeke..so aku dan en suami membeli cat jenama Season.Warna cat digaul menjadi warna pink yang aku nak..Ape ntah nama cat tu..Susah nak sebut walaupun kalau
tengok warna pink je.
Sebelum cat tu kenala tampal double sided kat keliling grill tingkap tu..Nanti cat tumpah ke meleleh ke habis grill putih tu..Satu keje la pulak nak tampal2 ni..Adoii...dengan tanpa rela aku menampal disetiap grill tu..
Bersedia untuk cat..yeayyy cat dan cat...Habis je cat balik rumah dan tido..Bangun pagi aduhh caket pingganggg....
Sebelum cat..Putih bersih je kan..:)Lihat paper2 yang disusun..Kononnya tak mau bagi cat kena tiles la apala..Last2 kena cuci jugak tile tu..Nasib cat ni jenis minyak so senang nak padam.
Selepas cat.Sudah bertukar..Yeayy..i love pink..
Masa ni en suami tengah touch up dinding yang tak kena cat..
Lastly my pic yang sukakan pink...:)

4 comments:

Cik Tqah said...

beshnye beli umah..nk beli gk..huuh

Pn. Marliana said...

love pink too .. lawa2.. umah kat mana ni?

ayucinta said...

cik tqah : beli cepat dear..rumah makin mahal tau..

ayucinta said...

pn marliana : kat kuala kedah..