Tuesday, May 17, 2011

KENANGAN DI POLITEKNIK PORT DICKSON.

Assalamualaikumm..
Dipetang yang syahdu ni dengan guruh yang bunyik2 manja aku nak flash back balik kehidupan aku di Politeknik Port Dickson..Sape kata duk Politeknik x best??Sape kata yang duk Politeknik ni student yang x pandai.Sape kate??cer citer..Ishh kat mana2 study pun sama je.yang penting diri kita sendiri.Kalau betul2 nak study pasti berjaya.Janganlah pandang student poli ni low class..heiii cube tengok yang keje kat JKR,Kem Perumahan yg jadi technician ramai dari Poli tau..Yang jadi Penolong Pegawai dari politeknik juga.Haa sape kate budak poli x success..Aku pun pernah keje JKR tapi da resign sebab tak dapat posting..apela aku ni kan..orang lain punyala isi SPA 8 nak dapat keje aku boley pulak p resign..Nak buat macam mane rezeki aku dengan JKR takat tu je..
Berbalik pasal citer aku di Poli PD..masa sijil aku study di POLIMAS KEDAH..Then bila sambung je DIPLOMA aku dapat POLITEKNI PORT DICKSON.1 tahun je aku di sana.Tapi 1 tahun di sana macam2 yang aku lalui dan tempuhi.Yela bila berjauhan dengan family kenalah berdikari.Pernah 2 bulan aku tak balik kedah sebab tak cukup duit.haha..Dan paling best time dapat PTPTIPU..eh..eh PTPTN..pakat semua pi LOW YAT nak beli komputer..Almaklumlah budak architecture ni lebih kepada penggunaan komputer.Termasukla aku..rasa puas sebab dapat beli komputer.Masa tu laptop x ramai yang pakai.Kalau sape pakai laptop time tu dianggap kayala sebab time tu laptop mahal..sejibik pun dalam RM3000..
Selain tu kan kami yang study kos archi ni banyak buat projek group.p sana p sini mengkaji..kaji rumah tradisional di melaka.kaji kolej sultan abdul hamid utk bangunan lama,kaji lif di shopping complex di seremban dan paling best kaji IKEA di DAMANSARA tu..Pengalaman aku yang tak dapat dilupakan kat sana kalau time nak present je aku pasti menangis.Tak percaya tanya kawan2 aku.Aku tak tahula kenapa hati aku time tu lembut sangat.Kalau ade 10 kali present utk subjek design 10 kali aku menangis.HInggakan last sem member2 aku cakapa kalau aku menangis utk last present final project ni dorang x nak hantar aku balik kedah.huuhhh terus x menangis..memang dasyatla ugutan mereka tu..haha..
Kesimpulannya aku sangat suka time ni dan rasa diri aku tak de masalah walaupun banyak masalah..:)
Time ni tengah siapkan presentation..tak tidur malam tau kalau masuk kos ni..tengokla aku sampai buat design pun pakai helmet.petua x nak bagi mengantok u allz..
time ni geng DSB nak lawan bola...semi final x silap..tapi kalah..huhu..kak liza macam tension je dengan aku..hehehe...
James bond pompuan malaysia..pantang nampak kamera ada je aku nak posing..ekkeke...
aku,kak liza,kak farah,yati,ayie dan mat anas..
kecikkan aku masa ni..siap boleh sembunyi belakang mat anas lagi..
Sesat aku disitu..semuanya awang..aku je minah kat situ..hahaha..
Bendera pasukan kami..
Dalam kelas..aku,kak liza,oli,yati,seri dan ili..ramai yang da kawen dan ade anak ni..:)
time ni kena buat research rumah melayu tradisional dan tempat pilihan kami di Melaka.Sangat cantik rumah makcik ni.memang 100% tradisional tanpa ada ubah ape2 pun.Semua kayu.Sekarang aku pun da lupa kat area mana rumah ni.
Gambar2 ni aku ambik dari kak liza.aku dulu pun banyak gambar tapi komputer yang aku beli time study tu da rosak..tak dapatla ambik gambar2 yang lain..
okla..hujan ni..tido besstt..jomm zzzzz...

4 comments:

Maziah said...

saya sokong ngan awak. study kat poli mmg best. saya x-student PUO, dan kenangan2 masa study akan tetap dalam ingatan sampai bila2.

Atiqah Adnan said...

tak bole lupe juga study kat poly.. best.. rindunyee semua kengkawan..

ayucinta said...

kann bestkan study kat poli..:)

Pupel Liyana said...

POLIPD.. yeahhh rindu gile polipd!