Wednesday, March 9, 2011

PENGALAMAN BERJUMPA DOKTOR SEMALAM.

Assalamualaikum..

Pagi ni seperti biasa aku di opis.Dengan selsema yang masih belum menampakkan keringnya.Sohsehsohseh aku kat belakang ni.Dahla sejuk dengan aircond.Sambil2 membuat kerja seperti biasa aku membuka lappy comelku ini untuk melihat blog dan facebook.Memula buka blogshop dulu.Update ape yang patut.Kemudian baru buka blog dan usha2 entry orang sebelum membuat lawatan dari satu blog ke satu blog.Dah penat melawat mulakan operasi untuk menulis entry baru.

Fikir punya fikir lastly baru teringat yang semalam aku cakap nak jumpa doktor.Masa nak jumpa doktor semalam muka hubby aku pucat je.Aku siap bagi kata semangat lagi kat dia.."Janganla takut abang.Kita cek dan kita dapat tahu ape masalahnya.Lagi tak cek lagi tu kita tak tahu ape masalah."Hubby aku pun kate "Abang takutla sayang."Pucat muka dia dan aku pun genggam tangan dia.Walaupun didalam kereta aku tetap menunjukkan kasih sayang dan semangat dekat dia.

Sampai di klinik pakar tu nasib baik tak ada orang.So bila pembantu klinik panggil masuk dupdapdupdap..Aku pun ikut hubby masuk dan doktor pun tunjuk keputusannya.Alhamdulillah tak ada ape yang ditakutkan.Semuanya normal..Dan doktor pun menasihati hubby aku supaya tidak memakai seluar jeans,jangan hisap rokok (hubby aku tak hisap rokok),jangan bau asap rokok,banyakkan makan sayur,senaman dan banyak lagila benda yg doktor cakap.Aku pun tak ingat.

Doktor juga cakap jangan sukahati makan akar kayu yang kita tidak tahu dan ubat ubatan yang akan melemahkan lagi sistem peranakan kita.Dengar je aku terus jadi takut.Baru nak try ubat tu ubat ni.Tapi..tak pela simpan je la niat ku ini.Panjang lebarla doktor memberi nasihat kepada aku dan hubby.Siap dia suruh tanya apa lagi yang tak faham.Dan paling penting PERCAYA bahawa rezeki telah ditentukan oleh YANG MAHA ESA.Semua dari DIA.Kalau dia nak bagi dia bagi.Semua ni ada hikmah kenapa dia tak bagi.Doktor bagi contoh Anak istimewa.Allah da pilih ibubapa yang akan mendapat anak istimewa sebab doktor tahu anak istimewa akan dijaga oleh ibubapa yang istimewa.Maksudnya disitu ibubapa yang mempunyai semangat yang kuat dan sebagainya untuk menjaga anak seperti ini.Dari situ aku tersedar benarlah kata doktor hidup,mati,jodoh,pertemua dan rezeki semuanya datang dari ALLAH.Kita hanya berdoa dan berusaha supaya Allah memberikan kita segalanya.Selain tu kalau DIA nak bagi rezeki bila2 DIA akan bagi.Kalau DIA tak nak bagi sampai bila pun DIA takkan bagi.

Alhamdulillah keluar dari klinik pakar tersebut aku dan hubby berpandangan sambil tersenyum.Next month kena pergi lagi untuk ujian berikutnya.

Kepada yang masih belum punyai anak seperti aku elokla berjumpa dengan doktor pakar yang bertauliah.Kalau boleh pergi klinik sakit puan.Kalau pergi klinik biasa ni kurang sikit.Sebab selalu da pergi asyik bagi ubat pening itu dan ini.Kalau pergi pakar dorang boleh buat ujian darah,cek rahim kita dan sebagainya.Dari situ kita tahula kenapa kita masih belum pregnant.Macam aku dulu bila buat scan baru aku tahu kenapa aku tak pregnant.Sebabnya lemak banyak dibahagian perut dan menutupi saluran rahim.Jadi dengan giatnya kini aku diet.Alhamdulillah aku turun 2kg (doktor suruh turung 14kg).Nak tahu macam mana aku diet.Tunggu next entry.Hehehe.

Selain tu bolehla guna minyak JERSLIN POWER OIL.Kenapa dengan minyak ni?Banyak khasiatnya.Sebelum ni aku ade bagitahu yang aku da dapat 1 cara untuk pregnantkan.Tadi aku cakap jangan minum air herba yang bukan2 dan makan ubat tapi yang ni minyak.Hanya untuk luaran.Alah luaran macam mana nak pregnant?Kalau nak tahu kenala tanya aKu.hehe..nak tulis dekat sini sensitif sikit.Aaku malu...

Selain untuk pregnant minyak ni banyak khasiat dan fungsinya.

Penyakit / Masalah Kesihatan yang boleh dipulihkan dengan JERSLIN POWER OIL adalah seperti berikut;-

  • Gastrik
  • Demam panas / panas badan berlebihan
  • Resdung
  • Sakit kepala / Migrain
  • Asma / Lelah / Semput
  • Sakit buah pinggang
  • Sembelit / Cirit-birit / Buasir
  • Kencing Manis
  • Tekanan Darah Tinggi
  • Jangkitan Faraj / Keputihan
  • Penyakit kelamin
  • Sakit sendi / Lutut bengkak / Gout
  • Kekejangan otot / Simpul Biawak
  • Mati pucuk / lemah syahwat / tidak bernafsu
  • Sengal-sengal tulang
  • Kulit kasar, warna tak sekata, berjeragat
  • Sakit usus
  • Kembung perut
  • Kesukaran bernafas
  • Selsema, batuk, hidung tersumbat
  • Tumor / Kanser / ketumbuhan
  • Mudah lesu
  • Keracunan makanan
  • Stroke / Angin Ahmar
  • Anggota tubuh lumpuh / lemah
  • Tekanan darah tinggi / rendah
  • Kerap kencing pada waktu malam / kencing tak lawas
  • selalu / mudah kena selsema
  • Alahan / alergik dengan makan laut / habuk /debunga / ubat
  • Sukar mendapat zuriat / anak
  • Anak yang dilahirkan kurang sihat
  • Manopause
  • Hormon tidak seimbang / ketidaksimbangan metabolisma.
  • Kesuburan lelaki / wanita menurun
  • Senggugut
  • Sakit buah pinggang
  • Tulang reput / mudah patah
  • Pergerakan perlahan
  • Mudah beremosi / cepat marah
  • Kitaran haid yang tidak tetap
  • Sukar memahami / mengingati pelajaran
  • Kurang tumpuan terhadap pelajaran atau kerja yang dilakukan
  • Kolesterol tinggi
  • Penglihatan kabur / selalu keluar air mata / mata kemerahan
  • Kesejukan kaki / tangan
  • Tangan / kaki menggeletar / menggigil
  • Sukar tidur (Insomnia)
  • Untuk bayi;- kembung perut, demam panas, demam biasa, batuk, mu

    ntah-muntah.
CARA MENGGUNAKAN Sapu dan urut di tempat bermasalah selama 5-10minit sekerap 1@2 kali sehari.
Kalau nak bagitahula..emel ke ayu_cinta2003@yahoo.com

HARGA : RM25.90

9 comments:

Ali ridha said...

seperti tiada kerja lain ke melayan facebook dan bilik penghawa dingin.hiii...

cemburu aku.pejabat dah la tak seberapa.

# # Ali-alridha.com/blog !# #

Cik Mary said...

insyaallah. akan ada rezeki. aminnn

Shawl's@ayucinta said...

CIK MARY : INSYAALLAH..

y u y u Z u l a i k h a said...

Jommmm jumpee! yuyu g kuala kedah la jap lagii! tak pun masa 13hb, yuyu nak balik langkawi, kena naik ferry kuala kedah juga! ^^


papew call yuyu.

0132750744 / 0173213381

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

hurm..xpe kak..rejeki tu mmg adoo tp lambat atau cepat bezanyaa...semoga akak dikurniakan cahayamata yg comel2 yerp...aminn


Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

ayucinta said...

YUYU : ALAMAK..BARU TENGOK KOMENN...JAPGI AYU SMS YUYU..

ayucinta said...

WEIYDA : TQ WEIYDA..INSYAALLAH..DOA2KAN YE..:)

Anonymous said...

salam..akak..
sye de anta msg kat email ni ayu_cinta2003@yahoo.com
mail akak kan..
mintak maaf la ggu..
tp leh cite cara nk guna,tok org yg belum di kurnia cahaye mate lagi x..
n tok kanser payu dara leh gune jgak ke???please apply...
amira_omar1991@yahoo.com

Anonymous said...

Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

Harga serendah RM1.50/pcs.

Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

Untuk keterangan lajut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/