Saturday, February 12, 2011

TIPS MEMAKAI INNER TIDAK LEKAP DI DAHAI DAN CARA2NYA.

Assalamualaikum..Aduhhh aku baru lepas nangis teresak2 ni tengok drama Ampunkan Daku.Tahniah Sheila Rusly.Ok berbalik pada tajuk.Dekat entry ini aku ada bagi petua bagaimana nak bagi inner cotton tidak melekap didahi.Selai pakai inner yang ada awnin inner yang tak de awning pun boleh tidak lekap didahi bila memakainya.
Petuanya adalah dengan menetas sedikit ataupun mengikut kesesuaian korang dibelakang inner.Jom kita tengok dibawah.Bahan2nye..hehe..macam nak masak pulak.Sediakan pisau topaz.Ala macam dalam gambar tu.Tapi berhati2 tau masa nak menetas jahitan inner tu.Takut terkena tangan pulak.
Gambar di atas menunjukkan sedikit tetasan yang telah aku buat.So tak banyak sangat.Sesuai dengan wajah anak patung bawah ni.Kalau muka aku kena tetas lagi ni.Hahaha..Kalau nak selamat selepas je korang tetas jahit sedikit di bahagian akhir tetasan tu supaya jahitan yang lain tidak terkeluar.
Dah siap!!Cuba tengok dari bahagian sisi.Nampakkan inner tersebut tidak melekap di dahi.Kan best.So korang bolehla pilih2 inner cotton cantik ni di ShawlsAYUCINTA.Perbezaan : Sebelum menetas sedikit jahitan dibelakang inner.Lihat..nampakkan inner ni melekap didahi.
Toink3..da x lekap.So ape kata korang cuba dan cuba.Kazen aku da cuba dengan tips yang aku bagi ni..Die cakap "kak ayu orang buat tips yang kak ayu bagi tu,memang x bulat.Boleh pakai shawls da lepas ni.."Alhamdulillah..

8 comments:

bun_nee said...

oo macam ni.. thanks ye

ayucinta said...

bun_nee : aa..macam ni..hehe..ok..welcome..:)

ZaTyouP said...

tp kan i penah tau wat cmnie,still melekap gak..takut tetas byk2,die jd loose lak,xpsl2 kene pakai brooch kt blakang,huhu..cmner ek?

ayucinta said...

BOLEH TU SBB TU DISURUH JAHIT MATI DIHUJUNG TETASAN TU..

suzie rahman said...

ahah..i pon der pnh wat.tp still melekap.wawawa

Nora Shahaira said...

waaaaa..akak suka la...nk try

alexa yussida said...

betol juge...pndaiii:) tq!

Syazwani Hashim said...

klu dah tetas mmg x kan lekap kat dahi..mke saya nie agk bulat ar gak,.tp ok jer..yg pling best inner cotton..jgn gne lycra