Thursday, February 10, 2011

MENARIK PELAWAT DATANG DARI FACEBOOK.

Salam 1 Malaysia..Ecewahhh..sape keje gomen mcm aku ni perkataan ni da biasa dengar.So far hari ni aku rajin sikit nak bagi tips untuk korang.Actually untuk pengetahuan korang pelawat yang datang tengok aku punya blog ni ramainya dari FACEBOOK tau..Dan kerana FACEBOOK juga aku dapat ramai customer.Dulukan masa aku mula2 buat FB ni aku tak tahu pun fungsi dia.Masa tu duk gila MYSPACE.hari2 layan MS..sampaikan member ms aku nak masuk 30K..aku cuba jugak buka FB ni tapi aku tak pandai nak main.Last2 bila aku mula bisnes aku pun tryla promote2 tudung aku kat FB tu..wahh best jugak.ramai yang tanya itu dan ini.Akhirnya aku pun xtive berFB.dan sekarang ni aku tengah belajar men tweeter..hehee.. Okla..berbalik pada tajuk..Berdasarkan maklumat yang diberikan oleh ALEXA.COM,Facebook merupakan antara penyumbang utama pelawat ke blog Layar Sukses ini. Sebenarnya ada banyak cara di Facebook yg boleh digunakan untuk menarik pembaca datang ke blog anda.Antara cara yang biasa aku gunakan : 1.Update status dengan meletakkan link blog pada wall facebook.Facebook telah memberi peluang untuk korang meletakkan apa saja jenis link.Contohnya aku selalu letak link blogshop aku dan juga personal blog.Inila peluang yang besar tau untuk menarik trafik percuma ke blog mereka. 2.Mempunyai fanpage sendiri untuk blog anda.Fungsi fanpage lebih kurang sama macam profile biasa anda.Kalau menggunakan fanpage ini dengan sebaik2nya memang banyak faedah yang dapat untuk menarik pelawat setia ke blog anda.Tapi ada syarat tau..anda kenala rajin dan aktif dekat fan page anda.Kalau tak kurang juga nampak hasilnya. 3.Mempunyai rakan facebook yang ramai.Tu da jadi 1 point untuk menarik pelawat ke blog anda.Lagi satu korang rajin2la add orang.Kalau anda tunggu orang nak add susah juga. 4.Letakkan link blog anda dekat profile facebook.Rakan2 facebook yang buka profile anda sudah tentu akan melihat dan membaca dan membaca maklumat2 yg anda letakkan pada profile anda.Apabila mereka lihat pada link yang anda letakkan pada profile sudah tentu mereka akan klik.Secara automatik mereka akan masuk ke blog atau laman web anda. Itula serba sedikit tips untuk menarik pelawat anda yang datang dari FACEBOOK.SELAMAT BERAMAL..:)

3 comments:

Ummi AmnaAmzar said...

Tq share info..ummi ni segan nk letak link blog kat fb,ye lah kan kawan2 fb kan terdiri dr family,kwn2..ishhhh rs sgt malu n segan kalau dorang tau ummi ade blog

ayucinta said...

UMMI : X yahla malu..kalau malu bile nk promote blog..hehehe..

chubby woman said...

Salam admin,informasi yang sangat berguna...TQ
http://qahiera.blogspot.com