Monday, February 14, 2011

GILA GAMBAQ dan PETUA HAID TIDAK TERATUR.

Gila gambaq betoi minah sorang ni.tapi maafla guna bb je snap gambaq..ekekek..x berapa nak clear.ada senget ada tegak tapi sengetla yang banyak..ishh entry aku yang ni pulun pulakkan..Macam entry umoq 12 tahun je.huhuhu..idea2..Okla..aku nak bagi sikit info dan petua pasal sakit puan/penyakit-penyakit wanita dan bersalin.Jom usha2.. HAID TIDAK TERATUR : Minumlah air rebusan pokok Kemangi/Selasih atau minum air teh yang bercampur dengan kapur sireh atau ambil 3 biji limau purut,11 biji bunga cengkih dan tawas sebesar jari telunjuk,rebuslah bahan2 tersebut sehingga mendidih.Setelah sejuk minum airnya sebanyak 3 kali sehari ketika haid datang. SAKIT SEMASA HAID : Minum rendaman daun pokok kemunting cina yang berbunga putih. Itu saja untuk hari ini.Semoga kite bertemu lagi dalam petua2 yang lain pula..:)
Muka pucat sebab aku tak suka mekap.lagipun memang tak cantik so buat ape nak bagi cantik..kankankan..

4 comments:

aDieyZa said...

petua yg bagus..

ayucinta said...

adieyza : amalkan tau..hehhe..

Cinta Misteri said...

Kamu cantik lah...tak payah makeup pown dah mmg nampk ayu...
Apa rahsianya??

ayucinta said...

CM : CNTIK DIGMBR JE..LUARNYE BIASE JE..:)