Monday, November 8, 2010

M.A.R.A.H & CERITA B.A.N.J.I.R

Janganlah marah..sebenarnya bila aku posting je kat blog ni ada je yang tak puas hati kat aku..ada je komen yang tak suka..tak suka..dan tak suka..ape salahku kawan2ku..kenapa anda semua tak marah blogger2 lain yang buat entry lebih dasyat dan dasyat..kenapa aku..??aku bukan nak cari publisiti aku hanya nak share apa yang aku dapat..itu saja..tapi kalau da ramai yang tak suka tak apelah..lepas ni aku story pasal aku dan aku je..nanti jangan ada yang kata aku syok sendiri pulak duk story pasal aku..biarla ni kan blog aku..aku yang tulis..emm..macam2 la kan manusia ni..ada yang dengki..yang suka..yang benci..yang sayang..whateverla.. Alhamdulillah..banjir da makin surut.Semalam aku,hubby,wawa dan hubbynye taufik jalan2 ke bandaraya aloq stuck..semuanya da seperti sediakala..Cuma air masih banyak di kawasan kampung dan kawasan perumahan.Mungkin air longkang kot yang tersumbat.jadi air2 tu tak boleh nak pergi mana2 so masih bertakung di situ.Tapi jalan2 yang ditutup sebab banjir ari tu semuanya dah dibuka.Aku dan yang lain pergi area anak bukit dan jitra..Kesian aku tengok dorang..Ada yang buat khemah tepi jalan dan ada yang ambik kesempatan untuk berniaga..Dan ramai yang bertungkus lumus bersihkan rumah masing2..banyak yang rosak..aku tengok tepi jalan banyak barang yang tidak boleh digunakan lagi..kesian dorang..Rumah pulak penuh dengan lumpur..Aku da penah rasa tau bagaimana penatnya membersih rumah yang dimasuki air.. Masa banjir besar melanda pada tahun 2005 dulu rumah mak aku di alor star pun masuk air tau.Penat gila nak buang air dalam rumah aku tu..lepas tu nk buang lumpur2..nak jemur tikar getah lagi..nak lap semua benda yang da kena lumpur..memang penat..Tapi banjir kali ni Alhamdulillah rumah mak aku dan aku tak masuk air.Cuma rumah mak aku tak de air je sebab dorang tutup loji air di Bukit Pinang.So rumah aku la mereka semua berkumpul. Nasib baik hari cuti..best jugak sekali sekala rumah aku dan hubby ramai orang.Selalu kami berdua je..So bila da ramai macam gini macam2la yang dimasak..Tambah pulak hubby aku bawak balik ikan fresh2..ape lagi..Esok tu acik aku buat laksa..waahhhh da lama rasanya tak makan laksa yang dibuat oleh mak dan mak sedara aku..sungguh sedap tau.. cuti 3 hari pun aku tak pergi mana sebab hubby aku keje..Lagipun banjir dan banyak shopping complex yang tutup.. Okla..japgi aku masukkan gambar ye..Daaa...

4 comments:

anis said...

sedapnya laksaaa... xpenah mkn laksa kedah lg nih :)

ayucinta said...

haa..mai2 kedah..boleh jamu makan laksa telok kechai..:)

Suriati Suhaimi said...

1st time dpt rse pglmn bnjir..
sue duk d kolej kdiaman unimap Kuala Perlis pn cm kne tempias bnjir w/pn kuala xbnjir..
tp 2 3 ari lps dh kne halau dr bumi perlis coz NC bmbg tkut jln a.s stuck smpai raye haji...
hrp2 jitra ngn as xlumpuh lme2,2 je tmpt dak2 unimap nk bersosial..huhuhuhu...

nuriz said...

org kedah gak ka ni..huhu banjir2