Saturday, September 11, 2010

SyiokNya AidilFitri 2010.

Salam aidilfitiri kepada anda semua..haii macam mane dengan raya korang..Alhamdulillah..aku rasa tahun ni paling best setelah bergelar isteri.Mood raya setiap hari muncul di dalam diri walaupun baju raya da habis.Almaklumlah baju aku kan hanya 2 pasang je.Dan raya tahun ni jugak paling banyak gambar kot..ekeeke..Pantang pergi beraya ade je gambar yang di ambil..di bawah ni hanya raya pertama dan kedua je..raya ketiga tak dapat lagi gambar dari photographer..hik3..So jomla layan gambar2 di bawah ni..Hanya gambar menceritakan segalanya.
Ayam berkokok dipagi hari
Tandanya syawal menjelma kembali
Berbaju biru di pagi aidilfitri
Kami berdua nak ucapkan salam aidilfitri
Hari Khamis balik awal
Nak balik ke x nak
Hanya kami berdua di pagi syawal
Tiada gelak ketawa anak-anak
Diri ini letih dan rasa loya
Sebab makan roti sekaya Saya sayang dia
Dia sayang saya
Dalam rumah banyak nyamuk Budak ini sudah gemok
Adoii da pnt buat pantun so aku story mori je la ye..ekekeke..
Ni on d way balik dari kubur arwah tok wan.tapi odw ke kubur lagi ni.Kubur arwah nenek dan atuk belah emak pulak..Yang belakang tu adik kesayanganku..
Yeayyy dapat duit raya.Tahun ni adik aku dapat banyak pulak duit raya.TQ uncle unty yg bagii..
Antara juadah di rumah atok belah abah aku.aku x makan sangat sebab sebelum keluar rumah tadi aku da makan nasi..
Adik-adikku..alia dan fariha..Sedap sungguh dorang makan..
Mak n abahku kyusuk makan..
Candid makan.Ni kat rumah mak sedara aku..
Nyum3..sedap tau biskut makcik aku buat..
Budak demuk denan anak sedara sepupu dan adiknye..aida dan alia..
Inilah budak demuk.lepas raya ni x timbang lagi..puasa turun sekilo..rasa lepas raya ni naik 2 kilo kot..adeeiiii..
Hubby dengan adik iparnya..alia..
Lepas je beraya kat rumah belah mak aku kami pun balik.Pergi rumah mertua..Lepas beraya aku pun keluar pergi jalan2 dengan hubby n member2 seperti biasa wawa dan taufik.Bukan pergi beraya pun.Sebenarnya member kita org sorang lagi tengah buat photoshoot gambar keluarga sempena raya dekat studio dia.So dengan berbesar hati dia menjemput kami jadi tetamu jemputan..Ikut sukala nak tangkap gambar macam mane pun.Jadi ape lagi.Kami yang gila kamera ni pantang nampak kamera le..Bestt sangat..Kalo ada customer kami stopla tangkap gambar..Hanya gambar2 terpilih je aku upload walaupun banyak lagi..ekekeke..
Dengan wawa..tengok tu..pantang nmpak kamera.Ada je posing kami nak buat.Dahla sedondon kami berempat..
Cover kasut wawa..Alamak da tangkap le..
Kami berempat berwarna biru..Next year warna ape pulak??
Macam datok n datin tak??
Saling bermaafan di pagi aidilfitri..
Haa ni hari kedua hari raya..
Aku tak pegi mane sebab nak siapkan hidangan untuk kazen2ku datang rumah..
Ini anak2 kazenku.da besar2 dorang ni.Tak masuk anak aku lagi..Kebanyakan kazen aku dan anak2 sedara sepupu aku ni perempuan.
Tengok tu sorang je laki..ekeke..
Gambar makan x de pulak aku tangkap.Actually aku nak buat bihun singapore je.Tapi mak aku kol ckp nasi yang buat berniaga pgi tadi lebih banyak.Masih elok so mak aku suruh masak lauk je la..aku pun masak ayam masak madu dan buat sambal tumis udang.Then bihun da beli aku goreng bihun but bihun singapore..Alhamdulillah semuanya licin.Mak aku mai last dpt makan sikit je bihun tu.Kesian mak..
Adik Alia dan anak menakan sepupunya..
Ok..sekian da tamat cerita raya pertama dan kedua.Raya ketiga??Tunggu aku upload gambar esok ye..lagi meriahhhh...

No comments: