Thursday, August 12, 2010

TIP KEMPISKAN PERUT..

Salam kawan2ku semua...hai2...macam mane puasa hari kedua ni???hope semuanya berjalan dengan lancar ek..aku ok je cuma letih dan mengantuk sangat kat opis tadi.maybe aku bangun sahur terus mandi n pergi keje..so nak buat keje pun malas..tunggu pukul 1 pun lambat..bunyi je punch card tu lagu isabella tanpa berlengah lagi terus aku masuk surau n ZZZZZZZZZZZzzz..tido le..best bangat sih..sedar2 da pukul 1.45..ohh aku belum solat lagi..terus bangun n solat..barula rasa segar bugar mata ni..hilang terus letih aku ni..bla..bla..bla..okla hari ni aku nak bagi tip kempiskan perut..rasanya post sebelum ni pun aku penah bagi tip ni tapi aku rasa ramai yang x sempat bacakan..so apa kata aku bagi lagi sekali..haa..tip ni bukan tujuan aku nak tunjuk2 tau..aku pun nak amalkan jugak..yela..selepas kawen ni aku rasa perut aku naik x turun2..ishhh itu sudah bahaya tu..nanti kalau sama tinggi dengan hubby aku mana boleh..dahla sekarang berat aku lebih dari dia..x bolehhhh...emmm...jom2 kite amalkan tip dibawah ni..aku copy je dari satu link ni..tapi aku da lupa link ape..nyway..tq..
6 tips kempiskan perut Masalah perut buncit, menggeleber agak kritikal, terutamanya selepas bersalin... amalkan panduan berikut untuk mengempiskan perut anda.. tanpa perlu belanja mahal....

1. Betulkan postur badan anda.Ketika berdiri tegak, selarikan telinga, bahu, punggung, lutut dan tumit. Buka dada dan hela bahu ke belakang, bayangkan bahu anda seperti penyangkut baju. Perut kempis dengan merapatkan pusat dengan tulang belakang. Pastikan berat badan disokong rata oleh tumit dan keseluruhan tapak kaki. 2. Bersenam, tetapi jangan hanya fokus kepada bahagian tertentu (seperti perut). Pakar mengesyorkan Pilates kerana fokusnya meliputi perut, lengan, kaki, belakang, paha dan pinggul. 3. Lihat apa yang anda makan, bagaimana dengan penghadaman. Kurangkan makan dan banyakkan bergerak. Lebih kalori perlu bakar daripada yang diambil. 4. Kasut? Keahlian jim? Tak perlu.Kuatkan perut anda semasa berjalan-jalan, atau semasa berdiri di keramaian... tarik nafas untuk merapatkan pusat dengan tulang belakang. 5. Jangan hanya hangat-hangat tahi ayam. Perlahan-lahan... tetapi istiqamah. 6. Tetapkan matlamat yang munasabahGenetik juga mainkan peranan. Jika ibu bapa anda berbadan besar, hampir mustahil untuk anda mendapat badan seperti supermodel. Tapi setidak-tidaknya anda tidak tergolong dalam golongan 3G.

Lihat perutku...
Semoga di bulan yang mulia ni dapatla aku kempiskan perutku ini..hik3..

1 comment:

armouris said...

info tentang perut kembung di SIHAT SELALU - Masalah Perut Kembung