Thursday, August 5, 2010

TIP HILANGKAN STRESS.

Salam..petang ni jom kite belajar cara nak atasi stress..mesti sume org kat dunia pernah alami stresskan..tipula kalo kate tak pernah..aku lagila stress..mcm2 yang aku stress..ha..memandangkan aku keje dengan pejabat pelajaran so adalah cikgucikgu yang balik dari jumpe kawan2 nye bagi tip ni..jomla kite bace n boleh dijadikan panduan untuk mengatasi stress ni..walaupun tak banyak sikit pun jadila..
GEJALA STRESS
*GELISAH
*RISAU KETERLALUAN
*GANGGUAN TIDUR
*KURANG TUMPUAN KERJA
*CEPAT MARAH
PUNCA STRESS
*MASALAH KEWANGAN
*MENUNGGU LAMA
*KONFLIK RUMAHTANGGA
*KENA BULI
*RASA RENDAH DIRI
*BEBAN KERJA
*PENYAKIT FIZIKAL
*KESESAKAN LALULINTAS
*PERSEKITARAN YANG TIDAK SELESA
*TRAGEDI (ops!!bukan TRAGEDI OKTOBER tau)
haa..korang ade tak gejala2 kat atas tu..kalao ada jom amalkan perkara dibawah ini.
PENAWAR STRESS??
AMALKAN 10 B.
*BERTENANG
*BERNAFAS DENGAN DALAM
*BERKATA : RELAKSLAH..
*BERIBADAT
*BERCAKAP DENGAN SESEORANG
*BERURUT
*BEREHAT DAN MENDENGAR MUZIK
*BERIADAH
*BERSENAM
*BERFIKIRAN POSITIF
Nampaknya aku yang kena ikuti tip ni...jom2...
kucing stress..jangan buat main..habis bullu dia terpacak..
arghhhhh...

No comments: