Monday, April 5, 2010

Ape???

Salam sume..amboi2 tajuk kat atas tu..hahhaa.. ape??saya masih x pregnant lagi..???huhuhu..sedeynye..
masuk arini da 10 bulan aku menjadi isteri kepada en.suamiku..tapi tanda2 untuk mendapat baby masih belum ada..macam mane ni ek??aku teringin sangat nak baby...syiok aku dengar member2 aku yang pregnant,yang da ade baby,yang tengah sarat nak melahirkan baby..tapi aku..hanya Tuhan saje yang tahu betapa naluri ibu semakin kuat didalam hatiku..
ramai yang cakap aku duk jauh dari hubby..jumpa seminggu sekali je..emm maybe btol kot..6.6 ni genapla usia perkahwinan ku 1 tahun.aku ingat kalau masih x ade ape2 jugak aku nk pergi jumpa doktor pakar sakit puan..x pun aku nk try minum BIODEX.org kate BIODEX tu ok..
Tapi aku tahu mungkin Allah masih belum memberi rezeki padakku lagi..mungkin kerana aku duk jauh dari en.suamiku..jika dia beri aku sekarang maybe aku x mampu lakukan seorang diri disini.Tapi aku tdak pernah lupakan DIA dan sentiasa berdoa moga Allah memberikan rezeki kepadaku dalam masa terdekat ini.

8 comments:

naz said...

semoga murah rezeki kelak :)

aZuRa AhMaD said...

sabarlah..akak pon penah dok jauh..tp 9 bln ja..leh balik dkt asben...tapi rezki nk dpt anak..smpai skang pon lom ada...bln dpn nk masuk 6 thn dah kawin..andai ada rezki..pasti ada..

nornazliana said...

kita pun jauh gak jumpa pun 2bulan sekali sowng kat sabah sowng kat kuala lumpur..dua2 owng kedah..alhmdullh rezeki dari allahh sekarang dah nk masuk 2bln pregnnt..insyllhh selalulah berdoa lahh yer..mungkin blomm rezeki lg tue..cuba la p berurut ker..

ayucinta said...

nornazliana : lagik jauh...taniah ek da preggy..insyaallah..ayu sentiasa berdoa supaya diberikan zuriat..

azura : btolkan kalo Allah nk bg rezeki insyaallah DIA akan bg..

Liessa said...

salam kenal..tak pe sabar la yer...doa ihktiar usaha dan tawakal...hal2 mcm ni jgn tertekan...sbb sy ade baca tekanan boleh menggangu...lg pun ini kan rezeki Allah...InsyaAllah ade nnt tu...

amal said...

salam ajratul=)
amal faham perasaan tu..amal pun tunggu 8 bulan..walaupun xselama kak azura yang tunggu 6 tahun..tapi tetap rasa lama tggu nak pregnant..8bulan menunggu pun macam2 orang kata..tambah la 6 tahun..insyaALLAH ayu..doa banyak2..mungkin ALLAH belum bagi rezeki tu tapi ALLAH bagi rezeki lain dulu utk ayu dan hubby..=)
selesai solat maghrib..solat hajat..lepas tu wirid ayat nabi zakaria 41kali..mana tau dengan izin ALLAH ada rezeki tu..amal pun lepas abah 'pergi' baru dapat rezeki..gembira sebab pregnant..tp sedih abah xsempat tau..ALLAH dah atur semuanya =)

nieYxzHa - hazLan said...

salam ayucinta.. jgn cepat putus asa ye..slalu la berdoa dan buat solat hajat..insyaallah ade rezeki.. :)nieza pon lame jugak nak lekat, adela dalam sethn 8 bulan menunggu..mcm2 kitaorg berubat..nieza suggest pegi spital, jupe doc... nieza lekat after amik ubat clomid n lepas buat laparoscopy..jgn marah ek..nieza just bg idea :)

**sHiKinn** said...

ayu: slm kenal..sabar yer ek..mungkin ada rezeki..mana tau dh berada dkt dgn suami nti..dpt baby..lg pun awk br jer kawin br 10 bln kn..masih awal lg utk nk berubat..biasanya setahun kn..tp ayu boleh cuba mkn asid folik tiap2 hr..asid folik tu vitamin ajer..bukan ubat yg pelik2..tu utk kesuburan juga..