Thursday, August 27, 2009

Diari seorang isteri pertama kali sambut puasa..

Salam semua.. SELAMAT mENAYAMBUt bUlan Ramadhan dan Kemerdekaan..:) Korang puasa x?? Sebenarnye tahun ni aku teruja sangat sebab first time sambut puasa dengan suamiku..haritu dari KL aku bergerak balik ke Kedah..sampai pukul 2 pagi terus sahur sebab esok tu hari pertama puasa.. Dahla puasa kat rumah baru..besnye.. So hari pertama puasa aku dengan hubby aku peri TESCO..dah teruja sangat so banyakla barang yang dibeli..penuh satu troli..semua org usha pelik je..yela masuk umah baru semua x de lagi..so belila ape yang patut..pastu balik dari TESCO kami singgah umah mak aku jap..pegi hantar barang dapur kat mak aku..pastu balik singgah umah mak mertua aku..almaklumlah masing2 dekat je..pas hantar terus balik umah aku..kul 3 ptg hubby aku pegi keje sebab die keje shif ptg..dari kul 3 sampai kul 11 mlm..so tinggal la aku dengan adikku.. pukul 4 ptg aku mulela nk masak..almaklumla bukannye pakar..so nk masak tu kenala ambik masa yang lama..ari pertama puasa aku masak ayam masak cili.. x tahula sedap ke x..hehhee..aku suruh adik kecik aku tu rase..die kate sdp..okla..pastu aku masak sayur tauge..hehehe.. bile tibe waktu berbuka tu aku xcited sangat..nak tau sedap ke x..emmm ade rasa...okla dari tawar.hubby aku pun puji kate sedap..adik aku pun same..wah truja aku.. hari kedua puasa aku pergi alor setar hantar shawls yang org nak ambik..balik pun da lewat..so singgah Bazar Ramadhan kat umah aku..aku mengidam nak makan ayam percik..so belila ayam percik,lepat pisang dan telur masak lemak..balik rumah masak nasi je..tupun nasib baik sempat..odw nak balik jalan jem gile...yela awl puasa semuanye gian nak pergi bazar ramdhan.. Hari ketiga puasa aku masih ade kat kedah sebab aku ambik cuti rehat..so hari tu aku masak kari ayam..hubbyku yang rajin tolong aku pesiang ikan..basuh ikan..rajinnye die..hehehe..alhamdulilllah sedap jugak kari aku tu walaupun terlebih rempah dan santan..hehehe.. malam pukul 11.30 aku pergi shahab perdana..seperti biase nak berpisah sementara dengan hubbyku..aku terpaksa balik KL semual untuk bekerja..minggu ni aku balik lagi..lega jugak sebab ari isnin ni cuti MERDEKA..lame lagi aku kat kampung... Itula diari aku yang teruja pertama kali menyambut bulan puasa sebagai ISTERI...:)

1 comment:

Ross Safina Hor said...

NICE STORY...

Salam Ramadhan,

ANDA MEMPUNYAI MASALAH BERAT BADAN ATAU KEGEMUKKAN???

Elakkan mempunyai badan yang gemuk dan obesiti dengan mengambil BEAUTISLEEP dan diet yang sihat.


60 caps = RM260(Ada diskaun utk merdeka tau!!!)
Makan 1 atau 2 caps sebelum tidur sahaja.

Kami memerlukan Agents dan distributers untuk produk ini. Jika berminat sila hubungi NUORICO SDN BHD untuk keterangan lanjut atau hubungi saya +6012 4102368.

Maklumat tentang BEAUTISLEEP boleh diperolehi di laman web : http://www.beautisleep.com/

Call Now!
+6012 4102368