Thursday, June 18, 2009

Aku Rindu Pada Suamiku..

Salam sume..
Halluuuu..
Disaat aku menaip post ni aku tengah sedey..
aku rindukan suamiku yang jauh di Kedah..
"abang adakah kau juga merinduiku.."
baru dua minggu menjadi pasangan suami isteri aku dan dia terpaksa berpisah..
semua disebabkan kerja..aku yang kerja di KL terpaksa berkorban meninggalkan suamiku di kedah..sedey sangat..inai masih merah dijari..tapi aku belum lagi merasai kehidupan seperti pasangan suami isteri yang lain..
hari tu aku pergi JJ Maluri dengan kawan ku..aku ternampak satu pasangan yang inai masih merah dijari..membeli barang2 rumah..mesti baru kawen..aku sedey..air mata ku hampir gugur..aku teringatkan suamiku..aku inginkan keadaan macam tu..pergi beli barang rumah dengan suamiku..jalan bersama..tapi apakan daya..hanya hujung minggu saje aku dapat berjumpa dengannya..setiap malam aku menangis..namun setiap malam dan hari aku berdoa supaya aku dapat ditukar balik ke kedah..
semalam aku da pergi berjumpa dengan pegawai yang berkenaan..die suruh aku buat surat untuk posting..dengan semangat aku buat..tapi aku tak hantar lagi surat tu..
kini hanya sms dan telefon yang menjadi penghubung antara aku dan suamiku..
"abang ayu teringin nak kejut abang pagi2..nk sembahyang dengan abg..nak masak tuk abg..tapi apakan daya ayu abang..hanya tuhan yang tahu perasaan ayu sekarang"..
sometimes aku mcm nak berhenti keje tp bile pk balik bukan senang nak dapat keje..emm..esok aku nak balik kedah..dan setiap hujung minggu aku akan balik kedah..kalau suamiku datang sini pn kami nak duk di mane..sebabnya disini aku menyewa bersama kawan-kawanku..huhuhuhu..
ohhhh.......
YA ALLAH..KUATKANLAH SEMANGAT AKU UNTUK MENERIMA DAN MENEMPUH SEGALA DUGAAN YANG KAU BERIKAN INI..AMIN"

12 comments:

Miss Izah Mohamed said...

salam..
touchy nye..
sabar laa ye ayu.. biasela tu berjauhan demi keje.. smua tu dugaan..
izah doakan ayu dpt posting balik ke kedah ok.. then dpt bersama2 ngan ur hubby balik..
jgn slalu sedey.. nant hubby ayu mest risau..

ayucinta said...

tanx miss izah..

arnirina said...

akak dulu 5thn mcm ni...tapi akhirnya skang baru dpt duk same..x sampai setahun pun lagi tau..:)

ayucinta said...

yekek kak??
emm..:((

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

yeker?
sabar ea ayu..
housemate kiter pun camtu juga...
cyan kat dea sekarang pregnant...
suami dia lagi jauh...
sarawak sane..
erm..
sabar k...

dyansayangidris said...

sabar ea sis....
insyaALLAH sis n hubby dpt duk dlm negeri yg sama x lame ag...
cpt la hantar surat tu...
jgn lengah2 lg sis.......
cian sis...
slamat family dyan n family bakal suami dekat2.....
takot gak klo kena mcm sis....
mesti hubby sis pun rindu gak....

OnN!Ey said...

sabau ek...
hope u leh posting pasni...

ayucinta said...

dyan akak dn hubby akak mmg duk dekat..
cume akak keje jauh..huhuhu..

░♥si lampu neon♥░ said...

huu kerinduan...

Cik Wanie said...

sabarlah dear,
insya-ALLAH,
satu hari nanti mesti akn pindah ke kedah juga,
dan masa tue blh lah kita jumpa kannn,
hik hik hik hik...
(Senyum skitttttt)

ayucinta said...

tanx cik wanie...

Cik aiNa said...

Saba kayh ayu..nnti mesti ayu dpt stay ngan husband jugak..kena saba sket je.