Friday, May 8, 2009

Petua Kempis Perut Buncit Macam Aku..

Salam Sume..
Halluuuu..
ahhaha..lawak tajuk kat atas tu..
tp btolla..aku x tipu..perut aku skrg buncitla..x tau nk buat mcm ne..
da mcm2 ubat aku sapu..x jgk kempis2..korang ada petua x??dala aku nk kawen ni..huhuhu..
tadi aku ade cari entry tuk kempiskan perut..aku nak cubela..
Perut yang buncit boleh dikempiskan dalam masa sebulan. Petuanya, minum air asam jawa (sederhana pekat) secawan sebelum sarapan benda lain. Selepas itu, bersihkan perut dgn air suam untuk buka liang-liang roma dan sapukan campuran limau nipis dan kapur sirih. Kemudian, balut perut dengan bengkung avon yang simple tu. Buat tiap-tiap hari (sama ada siang atau mlm), paling cantik kalau baru bersalin (belum sampai 6 bulan) sebab perut tengah lembut.
-copy mamarocks, dalam forum susuibu.com
Perahan limau nipis yang dicampur dengan teh tanpa gula dan diminum setiap hari. Sebaik-baiknya biarlah teh yang diminum itu teh panas suam, kesannya lebih cepat. Amalkan meminum air ini dan insya-Allah perut anda yang buncit akan menjadi kempis dan kemas semula. Tapi..AWAS...sekiranya buncit ada anak....mintak maaflah...

12 comments:

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

buat la situp setiap pagi 30 minit camtU... every morning k...joging pUn baik...
then jangan makan nasi.. amek oat atau minUm air masak banyak2..
kUrus laah kamU sebula je.. cubalah..~

ayucinta said...

huhuhuhu..cara yg sy malas tu..hik3..memang malas saye ni..:)

boboiz said...

buat sit up tiap2 pagi boleh mengempiskan perut kita..kalau rajin...

~dARlee zURiS~ said...

wahh..info yg bagus nie
leh try ar ti
sempat g kot perut nie nak kempis
;)

ayucinta said...

kalo rajin ek boboiz..hehehe..:)

ayucinta said...

sempat kot darlee zuris awk nk buat..:)
jom kite buat sesame..:)

QueenWizza said...

ayu

guna pati halia dr dunia herbs.
berkesan.

cubalah. :)

n sit up.!!

♥ cik aniey ♥ said...

betul tu aii limau nipis and air halia memang berkesan.. cubela dalam masa sebulan jep =)

jogging and wat sit up sambil dgr ipod bestla =D

ayucinta said...

wah2 cik aniey da buat ek??
aishh ayu x smpat lagik ni..tinggal bape ari je lagik...
hehehe...

d e e n a said...

kak, saya minat nak try petua akak ni.
tapi, part yang pakai bengkung tu, nak pakai waktu bila? pagi? malam? lagi satu saya xde bngkung...kalau x buat part yang bengkung tu boleh ke??

d e e n a said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

betul