Friday, May 22, 2009

Checklist B4 Akad Nikah

Salam sume.. Halluuuuuuuu... Korang sume sihat ke?? pejam celik pejam celik da tinggal lagi sminggu lebih.. so aku nk buat sikit la ceklist..hik3..walopun nanti x de kenduri juz akad nikah je tapi nk kena ceklis gak..org kate akad tu yang penting... 1. Borang Nikah :- SETTLE 2. Baju Akad Nikah :- SETTLE 3. Tudung & Selendang :- X SETTLE LAGI..Minggu ni baru nak gi cari kat Masjid India..ngeh3.. 4. Kenduri : -Mak SETTLEKAN..Fuhh Lega..hik3.. 5. Panggilan untuk kawan2 terdekat :- SMS Je..SETTLE.. 6. Fotografi :- SETTLE..Member mintak RM200 je.. 7. Tiket Bas Balik Kedah 4/6/09 :- X SETTLE lagik..kena beli cepat ni..takut abes..almaklumla da nk cuti skolah..:) yang penting aku dapat cuti sehari je...wahhh sedeyyyyyy...:( 8. Tunang : - SETTLE..Hehehe..die da hafal ape yang bakal ditanya oleh Tok Kadi.. 9. Persiapan Bilik : - X SETTLE LAGIK..tunggu aku balik... 10. Honeymoon :- ?????????? ape lagik ek??korang rase ape lagi??takot aku lupe..hehehehe.. 6/6/2009...BAKAL MENJELMA...........:)

Monday, May 18, 2009

Tengah Cari Rumah Sewa Sekitar KL

Salam sume..
halluuu..
sebenarnye da sebulan aku menumpang rumah member di Pandan Indah..
so da banyak umah yang aku tengok tapi sumenye jauh dgn lrt..
so kat sini aku nk tanya la pada blogger2 yang ada umah tuk disewa..
sekitar KL..
Berdekatan dgn lrt..senang nk pi dan balik keje..
harga dalam RM500 sebulan..
Kemasukan bulan Jun ni..
so pada sape yang baik dan ade umah tu boleyla antar komen kat aku ek..

Tuesday, May 12, 2009

Selesai Sudah Borang Nikah

Salam sume..
Hallluuuuuuuu...
Emmm..tinggal lagi bape ari je aku nak jadi isteri orang..fuhhh..bedebar gak...
macam aku pulak yang nk akad dgn tok kadi..hehehe..
ari ahad aritu aku balik kedah n settlekan sume borang nikah..alhamdulillah semunya berjalan dengan lancar..emm...rasa lega bila dah hantar kat Pejabat Agama ari tu...fuhhh..rasa lapang dada tu...tapi ada satu cite..tunang aku ni x pegi cop tok imam lagi..dekat 4 kali tunang aku p tok imam tu asyik x de kat umah je..tension gak aku..kesian kat tunang aku tu..sampaila aku p dgn tunang aku cari tok imam..sekali jumpe dia atas jalan dengan kete..tunang aku apa lagi pecut r..last2 tok imam tu berhenti keta kat satu dewan..fuhh selamat..dapatla cop tok imam..tu pun tok imam suh tunggu jap die balik nak ambik cop..hik3..kelakar pun ade gak..sume tu stu pengalaman bagi aku dan tunangku..
so kini aku tunggu je detik 6.6.2009...:)
sempat ke ek aku ambik cuti 4.6 balik kedah??
nak siapkan bilik lagik..huhuhu..x pela..pelan2 aku pikir...
tunangku masa jumpa tok kadi ari tu..

masa p pejabat agama

Saturday, May 9, 2009

Selamat Hari Ibu Dari Anakmu Ayu

salam sume.. haluuuuuuu... dikesempatan ini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada Ibuku.. 'Mak ayu dan ADik2 sayang sangat dekat mak..segala pengorbanan mak akan sentiasa kami ingat..syurga terletak dibawah kaki ibu...dulu kita pernah hidup susah..ayu sebagai anak yang sulong terasa segala kesusahan yang kita alami..pernah pergi sekolah x bawa duit sebab ayu bagi duit kat adik suruh adik bawa..tapi itu semu dugaan dari Allah untuk kita sekeluarga...kini ayu bersyukur sangat2 sebab kita da x macam dulu..masa telah merubah kehidupan kita..insyaallah ayu akan membantu keluarga kita...mak telah mendidik ayu dan adik2 hingga berjaya..kini ayu da bekerja dan mampu untuk menampung keluarga kita..walaupun x banyak tapi ayu x kan lupa pengorbanan mak..Selamat Hari Ibu Mak... DARI -AYU-FIFI-FARIHA-ALIA- Kepada semua ibu-ibu diluar sana Selamat Hari Ibu..

Friday, May 8, 2009

Petua Kempis Perut Buncit Macam Aku..

Salam Sume..
Halluuuu..
ahhaha..lawak tajuk kat atas tu..
tp btolla..aku x tipu..perut aku skrg buncitla..x tau nk buat mcm ne..
da mcm2 ubat aku sapu..x jgk kempis2..korang ada petua x??dala aku nk kawen ni..huhuhu..
tadi aku ade cari entry tuk kempiskan perut..aku nak cubela..
Perut yang buncit boleh dikempiskan dalam masa sebulan. Petuanya, minum air asam jawa (sederhana pekat) secawan sebelum sarapan benda lain. Selepas itu, bersihkan perut dgn air suam untuk buka liang-liang roma dan sapukan campuran limau nipis dan kapur sirih. Kemudian, balut perut dengan bengkung avon yang simple tu. Buat tiap-tiap hari (sama ada siang atau mlm), paling cantik kalau baru bersalin (belum sampai 6 bulan) sebab perut tengah lembut.
-copy mamarocks, dalam forum susuibu.com
Perahan limau nipis yang dicampur dengan teh tanpa gula dan diminum setiap hari. Sebaik-baiknya biarlah teh yang diminum itu teh panas suam, kesannya lebih cepat. Amalkan meminum air ini dan insya-Allah perut anda yang buncit akan menjadi kempis dan kemas semula. Tapi..AWAS...sekiranya buncit ada anak....mintak maaflah...

Selamat Pagi Cinta..

Monink sUme.. hope korang sume dapat jalani hari Jumaat ini dengan penuh ketakwaan dan kesyukuran.. pada sume lelaki jgn lupe pegi solat ye.. dan yang penting petang ni aku nk balik kampong...:):):)

Thursday, May 7, 2009

Yeyy..Yeyy..nak balik kampung..

salam sume..
halluuuuu..
yes minggu ni aku nak balik kampung..
last week masa org sume balik sbb cuti umum aku x balik..
sebab tiket abes..minggu ni aku harap adela tiket..
walau mcm mane pun aku kena blik sbb aku nk settlekan borang nikah ku..:)
aku rindu sangat dekat my pamily n tunangku...
Kedahhhh aku akan balik minggu ni..wachaaaaaaa...:)

Monday, May 4, 2009

Wahh..Hari Bahagiaku Bakal Menjelma Dah..Tapi..

Salam sume..
halluuuuuu...
Macam bes je tajuk kat atas tu..hik3...
kini membilang jari menunggu saat bahagiaku..
"menghitung hari detik demi detik..."(lagu Kris Dayanti :) )
sume nye rasa..tunang aku pn da sibuk menghafal ayat itu ayat ini..
takot kena soal..hehehe...
tarikh 6.6.2009 bakal menjelma..minggu ni aku nak balik settlekan borang nikah..
maybe minggu depan aku akan apply cuti..tp boleh ke ek aku cuti??yela akukan baru keje..ohhh..
tapi untuk pengetahuan korang sume..aku nikah gantung je dulu..perancangan awalku dulu nikahnye 4.6.09..sandingnye umah aku 6.6.09 dan umah laki 7.6.09..tapi apakan daya..kita hanya merancang tuhan yang tentukan..aku dapat keje di Kementerian Kerja Raya di Kuala Lumpur..ohh..terpaksala aku dan familyku menunda tarikh kenduriku..yang bakal berlangsung insyallah Raya ke6..bulan 9.. aku buat sama sehari dengan pengantin lelaki.. tapi x apela..walauapepun aku tetap bersyukur dengan apa yang telah diberikan olehNYA..sesungguhnya mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku... Tapi..perghh ada tapi lagi.. aku terpaksa berjauhan dengan bakal suamiku nanti..aku di KL..bAKal suamiku di Kedah..aku tak tahula sampai bila..bagi diriku bukannya senang untuk aku posting balik ke Kedah..begitu juga bakal suamiku yang memang kena berada di Kedah..huhuhu...walauapepun kami akan cube yang terbaik untuk mengeratkan lagu hubungan ini..'YA ALLAH SESUNGGUHNYA AKU REDHA MENERIMA SEGALA UJIAN YANG KAU BERIKAN PADAKU..AMIN..' mungkin inilah dugaan di alam pertunangan hinggala perkahwinan..kita kena terimanya dengan redha..dengan adanya kejujuran dan sentiasa ingat pada yang Maha Esa insyaallah perkahwinan kita akan kekal buat selamanya..Insyaallah... Wahhh panjang suda artikel aku kali ni..hehehe... pada yang membacanya doakan kebahagianku ye..:)

TOMOK JUTAWAN ..MENANG OIAM 3..

TOMOK DULU DAN SEKARANG
TOMOK DULU DAN SEKARANG
Salam sume..halluuuuu..
ape kabar korang sume.??
rasenye da lama x update blog ni...x tahu nk tulis ape..
tp arini aku nak kongsi la dengan korang pasal kemenangan tomok..
aku pulak yang rasa teruja semacam bile dia menang..maybe sebab dari awal OIAM3 aku mcam rasa tomok boleh menang..akhirnya keputusan da dibuat..tomok menang...beshnyeee..
anyway tahniah tuk tomok..anda sekarang dah jadi jutawan..semua orang da buka mata bila anda menang..taniah sekali lagi..
all d best n jgn sombonk2...:)