Saturday, April 25, 2009

Aku kat Tempat Kerja Baru

Salam sume..Halluuuuuuuu.. Pic kat atas itulah tempat kerja baru aku..dekat bangunan Menara Tun Ismail Mohamed Ali dekat KL..Alhamdulillah...aku dapat sesuaikan diri dengan tempat keje baru ni.. cume keadaan persekitaran kadang2 yang meletihkan aku..huhuhu...Maksud aku persekitaran yang berbeza antara KL dan Kedah..tapi aku akn cuba sedaya upaya aku tuk sesuaikan diri di sini.. wahhh..da lama ek aku x update blog.. korang sume sihat ke??aku kat cni sihat2 je...:) da x lama aku nk akad nikah..tinggal 41 hari je lagi..cepatnye masa berlalu..so mulai sekarang aku nk kire budget aku tuk akad nikah ni... Kenduri aku mungkin raya ke 4..sempatlah aku nk simpan duit balik..hehehe... Oklah..aku stop cni dulu ek..tatatititutu..:)

Friday, April 17, 2009

Kenduri ku ditunda

salam sume.. hallllllluuuuuuuu.. sedey..sedey.. actually aku baru balik dari kl..tp mlm esok aku da kna pegi balik.. sebab masa pegi lapor diri semalam aku ditempatkan di HQ di Kuala Lumpur.. sedeynye..terpaksa tinggalkan family dan tunang yang aku sayang..:( Walaubagaimanapun akad nikah tetap akan dilangsungkan.. cuma tarikhnya dianjak iaitu dari 4.6 ke 6.6.2009..x pela..aku berkorban... terpaksala nikah gantung.. mcm manela aku nak hidup di KL..ohh tidakkkk...

Tuesday, April 14, 2009

Doakan Aku ye,,

my lovely fiancee..
salam sume... halluuu... esok pagi pukul 10.30 pagi aku akan naik bus dari Terminal Bas Shahab Perdana Alor Star ke Puduraya,Kuala Lumpur..aku akan pergi bersama tunangku..aku pi sana sbb ari kamis ni aku perlu lapor diri di Kementerian Kerjaraya pukul 8,30 pagi.. aku bukan pergi tidur hotel ke ape..aku gi tidur umah tunang kakak aku..so jgn syak wasangka tau..sejak dapat suarat sampaila hari ni..aku jadi gundah gulana..aku takot kena keje kat kl..huhuhu...x sanggup aku nk tinggal bakal suamiku..baru je nk hidup berdikari berdua da kna tinggal..sedey..sedey..tapi x pela.. aku sanggup berkorban.. aduhh...tinggal lagi 52 ari je aku nk kawen da kna pegi duk jauh..mcm ne la persiapan aku nanti..??hohooho..takut x dpt cuti lagi..:( so pade kawan2ku sume doakan perjalanan aku ek..aku nek bus durian burung 2 tingkat..bace paper harini takut pulak nak nek bus..

Gambar Nabil Peluk Irma

Friday, April 10, 2009

Help me...huhuhuhu..

salam sume.. halluuuuu... ohh..arini aku rase macam mahu nangis lagi.. kepala ku pening...adeiii.. banyak yang aku fikir.. semakin dekat menjelang hari bahagiaku.. semakin banyak dugaan yang aku terima.. namun aku terima dengan redha apa jua dugaan yang diberikan padaku...aku harus kuat dan tabah.. tadi aku da antar surat resign..dan tadi jugak aku pegi buat ujian HIV..sakittt...tangan aku pucat..hik3..malu je... alhamdulillah..keputusannye NEGATIF... Sebenarnye aku keliru.. dalam masa aku nak kawen ni macam2 yang datang..time ni jugakla kerja aku dapat..mybe rezeki kawen kot..alhamdulillah..tapi aku x tau keje kat mane..aku takot kena keje kat kl..kesian kat bakal suami aku..ti pas kawen aku terpaksa tinggalkan die..aduhhh... lagi satu aku pening kalo aku kena duk kl kat mane aku nak tinggall..aku x suke duk kl...huhuhu...mane dengan duit nak kawen...duit nk sewa rumah..huhuhu...sumenye da berserabut di dalam kepala otakku... tulunnn..tulunnnn

Wednesday, April 8, 2009

Alhamdulillah..aku dapat keje..

Akhirnya impian aku untuk bekerja dengan jabatan kerajaan sekali lagi termakbul.. petang tadi time aku balik keje mak aku cakap aku dapat keje.. aku pun ambik surat dari SPA..Kementerian Kerja Raya..Jawatan Juruteknik Senibina J17..
Lapor diri 16.4.2009 dekat Kem.Kerjaraya Malaysia dekat Jalan Sultan Salahuddin KL..Korang Tau x kat mane??kalu tahu bagila klu sikit..aku x tau..
Syukur sangat2...Tak sangka aku dapat keje dengan apa yang aku study..tapi aku da lupa sebab aku x pernah keje bahagian ni..huhuhu...da lama tinggal..lebih kurang 3 tahun..takot.. tapi x pala aku akan cuba sebaik mungkin..mintak2la aku dapat posting kat kedah.. rezeki nak kawen...:) kalo kena duk KL ala kesian kat bakal suami aku..huhuhuhu... ape pun aku hepi sangat..family aku pun hepi..n tunang aku pun hepi.. Tak sabar nak p lapor diri ...:)

Friday, April 3, 2009

Aksi Diana Daniele di PLKN..

"kena sapu ye.."

HUh..Nasi Lemak rm7.50...

salam sume.. halluuuuuu... ape kabar arini?? aku kureng sikitla.. arini asyik nak marah je..huhuhuhu... arini aku cuti..so aku pegi la pasar tani dengan adikku.. arini orang berniaga tak la ramai mcm ar ahad dan rabu.. jadi x ramai orang jual nasi lemak..nasi lemak yang selalu aku beli tak jual.. aku pun beli la nasi kat satu tempat ni.. aku cakap makcik bagi nasi lemak 2.. satu nasi tambah.. aku pun buhla lauk... sotong kecil 2 ekor.. ayam kecil satu.. ikan bilis.. satu lagi nasi.. sotong kecil 4 ekor.. telur rebus sebelah.. aku tanya brape mak cik.. sekali makcik tu cakap RM7.50.. huh..tekezutt aku..duit kat tangan ada RM6..JE.. aku cakap makcik japgi sy datang bayar ek.. malu gak aku... mahal gile..mak aku pun beniaga nasi lemak gak tapi x la semahal tu..huhuhuhu... pas ni aku x p beli da kat situ...